تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۷۸۲۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع فنوال ۱۴۰۱ | چه میزان افزایش سرمایه تصویب شد؟

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم با حضور سهامداران، برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست رضایی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف افزایش سرمایه


خرید ماشین آلات و تجهیزات به روز مورد نیاز شرکت، تولید محصولات جدید.

مصارف افزایش سرمایه

مجمع فنوال ۱۴۰۱ | چه میزان افزایش سرمایه تصویب شد؟


خرید ماشین آلات و تجهیزات خارجی به مبلغ هشت میلیون و پانصد هزار یورو (پنج میلیون یورو ماشین فویل میل و سه میلیون و پانصد هزار یورو مربوط به ماشین اسلیتر سنگین) می‌باشد که با نرخ هر یورو ۳۲۰، ۰۰۰ ریال در جدول بالا منظور شده است.

زمان بهره برداری از طرح‌های تولید فویل میل و اسلیتر سنگین در سال ۱۴۰۳ می‌باشد ظرفیت اسمی مورد استفاده در سال‌های بهره برداری ۳۵۰ تن در ماه و همچنین عمر مفید آن‌ها ۱۰ سال می‌باشد.


تسهیلات دریافتی به میزان افزایش سرمایه در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ دریافت شده است. بهره پرداختی به میزان ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است و میزان تسهیلات دریافتی در سال‌های بعد به میزان پرداختی در آن سال جهت تامین کسری نقدینگی بوده است.

پیش بینی می‌گردد در صورت انجام افزایش سرمایه و بهره برداری از طرح تولید فویل آلومینیومی ماهانه ۳۵۰ تن به ظرفیت اسمی و ماهانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن به ظرفیت واقعی تولید شرکت اضافه شود.


با بهره برداری از طرح تولید فویل آلومینیومی پیش بینی می‌گردد به میزان ۲.۴۰۰ تن به ظرفیت عملی شرکت اضافه شود و حداقل نه نفر نیروی کار شرکت در هر شیفت کاری نیز افزایش پیدا کند.


با راه اندازی طرح تولید فویل آلومینیومی پیش بینی می‌گردد به ظرفیت فروش واقعی شرکت در سال‌های بعد از بهره برداری ماهانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن اضافه گردد.


در صورت انجام افزایش سرمایه و بهره برداری از طرح تولید فویل آلومینیومی ماهانه ۳۵۰ تن به ظرفیت اسمی و ماهانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن به ظرفیت واقعی تولید شرکت اضافه شود.

ارزیابی مالی طرح


دوره بازگشت سرمایه (PBP) سال: ۴ سال و ۱ ماه
خالص ارزش فعلی جریانات نقدی ورودی (NPV): ۱۲۱، ۵۴۱
نرخ بازده داخلی – درصد (IRR): ۲۱،۰۵ درصد، نرخ تنزیل (بازده مورد انتظار): ۱ درصد

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۷۸ میلیارد ریال به مبلغ ۳.۳۹۱ میلیارد ریال (معادل ۴۰۰ درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده